Recenzije

Rate this item
(0 votes)

Već prva ozbiljna najava novog albuma beogradskog trojca On Tour, obrada pjesme „Cry With No Reason“ potvrdila je ono što već odavno znamo, a to je da ovaj bend ima jedan od najboljih vokala na Balkanu. Ika Smolović je u stanju da i pjesmu koja je tuđa bukvalno rodi za sebe ponovo i učini je svojom. Da bude snažnija, da bude prijatnija, bolnija i ubjedljivija, ma koliko bila savršena u svojoj izvornoj verziji.

Naravno, najbitnije su pjesme, i to je On Tour u jednom trenutku izdvojilo na mojoj listi prioritetnih bendova. Na “Don’t it make you want to go home” nema slabijih momenata, samo tiših od tihih, tužnijih od tužnih, i prijatnijih od prijatnih. Imamo skup emocija koje ni u jednom trenutku neće zvučno izazvati eksplozije, no nikad nije sigurno šta će u svakom pojedinačnom tumačenju svakom pojedinačnom slušaocu uraditi.

RECENZIJA: Baobab – Naše vreme

Rate this item
(0 votes)

Spiritus movens grupe Baobab Mišo Petrović je šetač. Krene iz svog Arilja i šeta po okolini. Uzbrdo, nizbrdo, gore, dole, u ritmu koraka. Upija. Imajte u vidu da je to Zlatiborski okrug, lepota je to. Ne može a da ne utiče na umetničku dušu. I sam sam šetač pa znam – šetanje je razmišljanje. O svemu. Od sasvim ličnih stvari do onih sasvim opštih, koje nas uveliko nadilaze. Misli naviru bez reda, jedan tok prekida drugi, koji može i ne mora biti u vezi sa prvim, dođe povremeno i do, kako ih ja zovem, tabula raza faza koje su ispunjene ničim – tišinom. Te faze su samo najava novog toka misli koji se pojavljuje iz dubina moždane mase. Liči to na puštanje vinila na gramofonu – pesme i prostori između pesama se smenjuju u nepravilnim intervalima. Svaka šetnja – jedan LP! Ili bar EP. U mom slučaju, s obzirom na nedostatak muzičkog talenta, neke od tih misli obično završe u nekoj od recenzija koje pišem, kod Miša, koji je muzičar u dubini duše, završe kao pesme. Naravno, nije svaka šetnja jedan LP, pa ni EP, mnogo je šetnji potrebno da bi se oblikovale pesme za jedan pravi LP, i još mnogo studijskog rada pride, ali, skoro sam siguran da se kostur formira u šetnji. Uostalom, pogledajte omot.

RECENZIJA: Simon Joyner – Step Into The Earthquake

Rate this item
(0 votes)

To što sam tek preko mlađahnog Davida Nancea, o kome sam pisao u prošlom nastavku „Eklektika“, došao do Simon Joynera, verovatnog vlasnika albuma godine u mom izboru, je moja greška i posledica činjenice da nisam dobro naučio lekcije sa Škloa foruma, u koji sa ulazi po preporuci, a čiji sam član od pre nekolicine godina. On okuplja ljubitelje garažnog rocka i srodnih pravaca kojima likovi poput Joynera ne mogu da promaknu. Oni ih detektuju još u embrionalnoj fazi njihovog razvoja. Joyner je davno izašao iz nje, i po godinama, i po dužini karijere i po broju albuma koje je izdao – 17, ako sam dobro prebrojao. Među nama je od 1971, a sa svojim izdanjima od 1991. Uticao je na Connor Obersta (Bright Eyes), svog sugrađanina iz Omahe, Nebraska, i sarađivao sa John Darnielleom (The Mountain Goats). Za mene dovoljno.

RECENZIJA: Jovanović – Gradovi, heroji i naknadna pamet

Rate this item
(0 votes)

Evo novog albuma Jovanovića, ponovo pod dirigentskom palicom Petra Rudića ali ovoga puta u izdanju Pop Depresije. Ono što se na prvi pogled može videti je bogatstvo aranžmana – nije krajnje svedeno kao prvi album.

Glas na prvom albumu je bio sasvim ravan, bez ikakvih egzibicija, čak i bez bilo kakvih pokušaja narušavanja ravne linije.Ono što sam napisao za potlistu posle prvog susreta sa njim, još pre izlaska prvog albuma, u proleće 2014-te godine kada je bio support Nini Romić u KC Gradu mislim i danas: „Nema on glas visok poput Tima Buckleya, nema ni glas dubok kao Scott Walker, ali bi Michael Gira, Bill Callahan i Leonard Cohen svakako mogli da ga prime u recitatorsku sekciju ako se još malo potrudi.