RECENZIJA: Remedy/ESC Life split

06 oktobar 2017

U digitalnom dobu, kad su ploče prava rijetkost koju samo kolekcionari čuvaju od potpunog zaborava, pojava jedne namjenske singlice je pravo osvježenje. Posebno split izdanje, što će u slučaju bendova kao što su ESC Life (Hrvatska) i Remedy (Austrija) vrlo jasno predočiti kakve su to svirke na kojima zajedno nastupaju. Nama je, naravno, važniji ovaj prvopomenuti, jer njihova pjesma „Fill The Void“ je svojevrsna najava novog albuma, pa skraćuje čekanje, budući da se prvijenac „Access All Areas“ udobno smjestio u svijesti onih koji su ga s voljom slušali.

Razdragani punk uvijek počne iznenada, neki ležerno zadati ritam odvuče u pjesmu i razbije se sve iznutra, da ništa ne smeta širenju zvuka. Pjesma „Fill the Void“ se „razbacuje“ neopterećena zidovima, ritam je gotovo ujednačen sve vrijeme, ali ima svoje duge odbljeske, i ubrzanje poslije posljednjeg refrena koje je slično slobodnom padu; gitara pravi simbolična kruženja, djeluje nelomljivo i pomalo ljuto. Kažem punk, ali na pragu najboljeg od popa po zaraznosti i prijemčivosti, po kombinaciji strofa, refrena i dramatizovanju u posljednjem vokalnom segmentu. Na desnom krilu stadionskog roka po glamuroznosti i punoći zvuka. Na lijevom krilu bazične psihodelije po sadržaju. Ni u žanrovskom smislu im nije smetala omeđenost.

ESC Life zvuče žustrije nego na prošlom albumu, zvuče bolje, samosvjesnije, i imaju razloga za to. Na planu simboličkog kretanja kroz pjesmu, ništa postaje sve, vraća na početak, u prazan prostor mogućnosti. Taj njihov nihilizam nije negativan, naprotiv. U njemu se uživa jer nije odricanje, samo je priklanjanje boljem. Nešto kao radna površina za novi početak. S druge strane može biti i kritika, budući da zvuči pomalo lično i upire prstom na bezvolju, što se ipak ne podudara s instrumentalnim (nadmoćnijim) dijelom pjesme.

“Fill the Void” pomalo zvuči kao da je prošla filter osamdesetih po utisku koji ostavlja nakon slušanja, ali u produkcijskom smislu je itekako iz ovog doba, posebno kad se uporedi s njihovim prošlim albumom koji je u prvi plan stavio atmosferu žive svirke, pa ova prečišćena verzija nosi sa sobom i djelić zvučne svježine. Bez sumnje imamo jedan od najboljih singlova ove godine, pa s pravom očekujemo album kog se ta jedna pjesma neće postidjeti.

I Remedy, čini se, idu linijom poznatog, a obnovljenog. Kao da su izrasli iz suptilne buke sudara osamdesetih i devedesetih, s jakim ritmičkim podizanjima, upadljivim odskakanjima iz ritma u korist zvučne estetike. Kod njih se gitare bukvalno zaoštravaju u pjesmu „Fix It“, da bi utisak neke tuposti na istom planu bio u sljedećoj „Steambath“, vjerovatno povučen bas linijom koja se guši sama u sebi (što zvuči kao nešto što bi moglo da bude naporno za ponovna slušanja, a nije, čak je i gušenje pjesničko, ne bukvalno). Sjajna završnica ove druge pjesme .

Kombinacija sentimentalnosti i neke hladnoće u pristupu je, čini se, i inače obilježje ovog benda, buka koja se razlaže simptomatično i nekontrolisano.

Ovo izdanje najavljuje album benda ESC Life, dok je za Remedy dodatak uz album „Cool“ koji se pojavio krajem avgusta.

192 Views